Krv zimske noci ~ Markus Sedzvik

11:54


Tek sada shvatam koliko dugo se u arhivi ovog bloga nije pojavio post posvećen knjigama. Zaista uživam u deljenju mišljenja o jednoj od jako bitnih stvari u svakodnevnici mog života, a kako sam upravo juče završila čitanje jedne jako posebne i zanimljive knjige, smatrala sam ovo pravom prilikom za ovakav post. U današnjem postu, moći ćete da pročitate moje utiske o knjizi 'Krv zimske noći' Markusa Sedžvika, izdavačke kuće Odiseja.

Sama priča ima jako neobičan koncept i zasniva se na nekoj vrsti reinkarnacije - postojanje iste duše u sedam različitih života u različito vreme. U prvoj od sedam, koliko kratkih priča i ima u ovom romanu, nalazimo se u 2073. godini, na ostrvu poznato pod nazivom 'Blaženo ostrvo'. Erik se kao novinar tamo zaputio u potrazi za materijalom o svom članku o zmajevima, posebnoj vrsti cveta koja raste isključivo tamo, i, po pričama, ima veliku moć. Ipak, kada se nadje zajedno sa ljudima sa tog ostrva, preplavljuje ga osećaj da nešto nije u redu, da mu je sve i previše poznato. Nakon par zbunjujućih i pomalo jezivih dogadjaja, putujemo nazad kroz vreme...


Priče su poređane hronološki, pa se u jednom trenutku nalazimo u periodu Drugog svetskog rata, a u drugom i iza desetog veka. Na samom kraju, ponovo smo u priči sa početka, kada se sve objedinjuje i dobija zajednički smisao. 

Mnogi aspekti se pojavljuju u svakoj od priča, likovi Erika i Merl su najupečatljiviji, a tu su i rečenice koje se često ponavljaju u različitim situacijama. Jako bitan simbol je i simbol zeca, koji ovde nosi veliko značenje. Proguglala sam po netu i pronašla da zec označava, stvaranje, novi početak, ali i potpuno žrtvovanje za sebe. Vidi se da je pisac obraćao pažnju na detalje koji daju posebnu aromu ovoj priči.


Sama ljubav je ovde prikazivana na drugačiji, ali sigurno pravi način. U pitanju jeste tragična ljubav, ali ona nije uvek sa romantičnom potporom - to može biti i ljubav između majke i deteta, brata i sestre, pa i ljubav prema potpunom neznancu, za kog ti se čini kao da ga poznaješ godinama. Najvažnije je da ona opstaje između dve srodne duše iz života u život, koje uvek pronađu način da ponovo budu zajedno. 

Kada bih morala da biram, rekla bih da mi je omiljena priča, priča pod nazivom ,,Slikar''. Dopala mi se sama koncepcija njene radnje, kao i ono što se kao pouka može izvući iz nje.

U jednom od prikaza koje sam čitala o ovoj knjizi, za oko mi je zapala ideja da se knjiga čita obrnutim redosledom priča, da bi se dobio drugačiji utisak. Sigurna sam da ću to isprobati u skorijoj budućnosti. :)


Stil pisanja nije komplikovan ili težak, naprotiv, knjiga se lako i brzo čita. Na koricama piše da je za 13+, i ja bih rekla da je to baš pravi uzrast za čitanje ove knjige, iako bi u ovoj knjizi koja obiluje gotskom prozom  definitivno mogli da uživaju i stariji čitaoci. 

Ako želite da pročitate nešto potpuno drugačije, sa puno interesantnih segmenata koji će vam promeniti pogled na neke stvari, preporučujem vam ovu knjigu.


You Might Also Like

6 comments

  1. Odličan post i predivan blog!Zapratila sam te i bilo bi mi drago kad bi uzvratila.

    Drea Ann

    ОдговориИзбриши
  2. U posljednje vrijeme sam pogledala dosta videa na youtubeu o reinkarnaciji i mislim da počinjem vjerovati u nju xd Upravo iz tog razloga mislim da bi mi se ova knjiga mnogo dopala, čini se veoma zanimljivom

    Delilah's Stories

    ОдговориИзбриши
  3. Danice draga, zaista sjajna tema za post. Ja sam neko ko preferira price na ovu temu, i veliki sam obozavalac naucne fantastike, ako smem to tako da asortiram, tako da mislim da je ova knjiga fantasticna,iako je nisam citala, ali rado cu. odlicno si nam je prezentovala.

    Visit me, Gothic

    ОдговориИзбриши
  4. Divan post draga! Nisam neko ko voli nauču fantastiku, ali ova knjiga mi deluje vrlo zanimljvo! Sjajna recenzija draga :)♥

    Milica's diary

    ОдговориИзбриши
  5. Divno si napisala post! Nisam čitala ovu knjigu i prvi put čujem za istu, ali moram priznati da si me baš zainteresovala. Odlična recenzija! ♥

    Novi post -> www.innisall.blogspot.com

    ОдговориИзбриши